Am vorbit despre cat de repede a evoluat componenta hardware a beaconului si a ecosistemului sau in mai putin de un an. Cea mai recenta dezvoltare in acest domeniu este aparitia unui nou tip de beacon care simplifica procesul de implementare.
Va prezentam Virtual Beacon, baliza multi-frecventa alimentata AC, care ofera conexiune Bluetooth si transmisii pe frecvente radio. Tehnologia Virtual Beacon este oferita de compania SmartFocus, care sustine ca aceasta tehnologie poate fi o alternativa puternica a beaconilor pe baterii.
Cum functioneaza Virtual Beacon?
Beaconul multi-frecventa alimentat AC de la orice producator trebuie sa fie amplasat la intrarea in magazin. Proprietarul magazinului introduce harta/schita etajului magazinului in sistem. El poate apoi segmenta planul pentru a defini zonele in care sa trimita notificari clientilor.
Sectiunile din magazin geo-targetate pot fi rapid redefinite prin redesenarea granitelor pe plan in software. Acest lucru difera de implementarile de beaconi standard, unde beaconul trebuie mutat fizic la culoarul de pantofi, daca se doreste o definire separata ca zona geo-targetata.
Ca si in cazul balizajului normal, clientul trebuie sa aiba aplicatia retailerului instalata pe telefonul personal, si trebuie sa fi selectat o optiune astfel incat sistemul sa poata avea acces la magnetometrul sau. Aplicatia nu trebuie sa fie deschisa in timp ce clientul se afla in magazin.
Virtual Beacon foloseste magnetometrul din telefonul clientului, care actioneaza ca o busola, iar triangulatia pentru pozitia clientului se face folosind Wi-Fi si frecventele radio.
O alta caracteristica importanta este aceea ca daca Wi-Fi este indisponibil sau magnetometrul nu este accesibil, geo-targetarea sistemului va continua sa functioneze, dar cu precizie redusa.
Cu ce se diferentiaza beaconii virtuali de cei standard?
Iata cateva indicii:
- Un beacon per magazin: Spre deosebire de beaconii standard care trebuie sa fie plasati in fiecare spatiu in care un retailer isi propune sa trimita notificari clientilor sai, beaconii virtuali necesita un singur beacon alimentat AC, multi- frecventa, de la orice producator, care sa fie amplasat la intrarea in magazin. Este nevoie doar de un beacon, indiferent de dimensiunea magazinului.
- Transmisie pe frecvente radio: Beaconii virtuali emit semnale Bluetooth si transmit pe frecvente radio.
- Pozitionare precisa cu ajutorul magnetometrului: Lucrand in tandem cu magnetometrul din telefonul clientului, Virtual Beacon poate triangula pozitia clientului utilizand frecvente radio si Wi-Fi. Magnetometrul telefonului, in acest caz, actioneaza ca o busola.
Un beacon standard localizeaza pozitia curenta a unui client prin simpla detectarea a unei aplicatii in zona sa de acoperire.
Cum avem de-a face cu diverse inovatii in acest domeniu, cu siguranta beaconii vor deveni cel mai mare instrument de marketing din repertoriul unui retailer!
Sursa: http://blog.mobstac.com/
I read through your article with much interest and thought. I am impressed with your writing style and presentation of viewpoints. Thanks for sharing it.