Wayfindr, aplicatia care ajuta persoanele cu deficienta de vedere sa se deplaseze independent, este testata de metroul Londonez, la statia Pimlico.
Tinerii cu probleme de vedere folosesc o aplicatie pe smartphone si beaconi pentru a se descurca mai usor cu metroul londonez. Un proiect pilot este in curs de testare la statia de metrou Pimlico, pentru a ajuta persoanele nevazatoare sau cu deficiente de vedere sa se descurce independent.
Sistemul Wayfindr a fost dezvoltat de ustwo (un studio care dezvolta produse si servicii digitale) ca raspuns la dorinta Forumului pentru Tineret al Royal London Society for Blind People (RLSB), de a folosi metroul londonez fara asistenta.
Beaconii transmit un semnal care poate fi preluat de catre dispozitivele mobile. Wayfindr foloseste aceste semnale impreuna cu tehnologia de pozitionare indoor ustwo pentru a localiza utilizatorii si le ofera instructiuni vocale pentru a-i ghida prin statie. Aplicatia este asociata cu casti care permit utilizatorului sa auda si zgomotele din jur.
Saisprezece beaconi au fost instalati la statia Pimlico, unde tineri cu deficiente de vedere testeaza aplicatia timp de o luna. Scopul este de a investiga modul in care ghidarea audio ar putea functiona de-a lungul retelei, cum persoanele cu deficiente de vedere pot naviga independent in metroul londonez si cum functioneaza beaconii in metrou in conditii de aglomeratie.
Obiectivul Wayfindr este de a standardiza limbajul audio pentru a oferi o modalitate usoara si fluida de navigare in transportul public. In prezent, aplicatia ghideaza vocal utilizatorii in statie prin intermediul instructiunilor declansate de beaconi. Utilizatorii sunt indrumati pe tot parcursul – de la ghiseul de bilete, pe scarile rulante, pana la platforma – in conditii de siguranta. Mark Evers, directorul Customer Strategy la London Underground, a declarat:
“Suntem incantati sa sustinem acest proiect care raspunde dorintei tinerilor cu deficiente de vedere de a se deplasa independent. Desi avem personal in toate statiile de metrou pentru a asista calatorii ori de cate ori este nevoie, suntem mereu interesati de modul in care tehnologia si inovarea ne pot oferi deschidere si ne pot face reteaua mai accesibila. Pe langa faptul ca testam o tehnologie noua si incitanta, aceasta initiativa ne ofera informatii valoroase care ne ajuta sa intelegem si sa cream solutii pentru urmatoarele nevoi ale calatorilor cu deficiente de vedere.”
Sursa: http://www.psfk.com/2015/03/wayfindr-system-smartphone-app-for-blind-london-underground.html
Be First to Comment