Tehnologia iBeacon a fost lansata de Apple in 2013 si implementata in 254 de magazine proprii, in care beaconii livreaza mesaje contextuale si relevante clientilor.
Beaconul – este un sistem de pozitionare de interior ce foloseste sistemul Bluetooth Low Energy pentru a transmite un semnal unic de identificare catre o aplicatie mobila. Identificatorul poate fi conectat la internet pentru a determina locatia fizica a dispozitivului, cum ar fi check-in pe social media sau pentru a trimite o notificare de tip push.
Plaforma MyBee pentru iBeacon, dezvoltata de FunFingerSoftware:
– un sistem de distributie infomatii privind promotii/notificari bazat pe interactiunea device-ului mobil cu dispozitive iBeacon.
– fiecare promotie este asociata cu:
1. Retailer
2. Set de canale de marketing (tag-uri)
3. Data start/data expirare
4. Set internationalizat de informatii (pentru fiecare limba in care promotia este definita)
a) descriere
b) notificare – un fragment complet grafic, cu text, imagini, animatie, pentru afisare in setul de promotii, filtrat pentru beaconii din proximitate, potrivit canalelor acceptate de utilizator
c) banner – echivalentul unei pagini cu continut grafic complet, cu metainformatie privind coduri de pr omotie, coduri de bare, etc.
5. Setul de regiuni in care e valabila promotia (o regiune este asociata unui set de beaconi, si de regula se poate referi la o regiune geografica, cartier, oras, hipermarket).
Promotiile sunt adaugate prin interfata WEB in cloud-ul myBee. Cloud-ul notifica terminalele mobile cu aplicatia instalata, prin mesaj de tip push, iar acestea se sincronizeaza cu datele din cloud atunci cand exista disponibila o conexiune de date (sau, la alegerea posesorului de terminal mobil, in prezenta unei conexiuni WI-FI). Odata sincronizate informatiile, aplicatia nu necesita o conexiune de date activa pentru determinarea beaconilor activi in platforma MyBee, selectia promotiilor de interes pentru utilizator, respectiv afisarea acestora.
Aplicatia respecta confidentialitatea utilizatorului terminalului mobil (nu sunt cerute date de identificare pentru accesul la promotii), incearca sa minimizeze consumul de trafic de date, respectiv consumul bateriei.
Din punct de vedere retail, platforma isi propune sa asigure managementul distributiei promotiilor pe regiuni largi,cu multiple puncte de acces (iBeacon), cu flexibilitate privind limba utilizatorului de terminal mobil, continut ajustat la tipul terminalului mobil (dimensiune ecran , rezolutie), non-intruzivitate.
Be First to Comment