Hands–on, experienta iBeacon in campania McDonalds

mcdonalds-piper-ibeacon-app-screenshots-01Acum ceva vreme am scris despre pionieratul iBeacon la McDonalds ce a inceput in SUA cu 26 de birouri din statul Georgia. La instalare, mai multe cupoane au fost puse la dispozitie prin intermediul unui iBeacon si o aplicatie la astfel de locatii pentru clienti . Aceasta actiune a dus la crestere de 8% a veniturilor si 18.000 de cupoane folosite in doar cateva saptamani.

Avand in vedere acest rezultat pozitiv, am vizitat unul dintre birourile, dotate cu iBeacon, din Columbia (Georgia) unde se desfasoara in present aceasta campanie. Mi-am luat inima in dinti si am cerut atat managerului cat si personalului sa imi povesteasca experientele lor cu beaconi.

Aplicatia Piper si beaconii

Primul lucru pe care aplicatia Piper trebuie sa foloseasca este pentru cupoane. Acest lucru va fi clar pentru clientii Piper prin intermediul autocolantelor si stickerelor lipite pe usi sau pe dispozitivele digitale care vor avea sigla Piper.

De asemenea, beaconii vor fi furnizati de catre Piper. La o privire mai atenta seamana foarte mult cu iBeaconi Radius News ce sunt impermeabili. Beaconii, in acest McDonalds, au fost plasati pe tavan in dreptul caselor de marcat si pe partea de sus a uneia dintre placile de la unitatea drive-in.

mcdonalds ibeacon

Clientul are aplicatia Piper instalata si atunci aceasta va trimite mesaje de tip push referitoare la cupoanele disponibile la McDonalds. Aceste cupoane pot fi folosite direct la ghiseu si sunt similare cupoanelor care sunt trimise in Olanda, de aplicatia McDonalds.

Cupoanele nu sunt principala functie a aplicatiei Piper

Cu toate acestea, promovarea ofertelor nu este scopul principal al aplicatiei Piper, ci mai degraba este ulterior acesteia. Aplicatia Piper va fi un fel de prieten intre utilizatorii Piper. Aplicatia telefonului Piper impreuna cu ibeacon face posibila vederea tuturor utilizatorilor din camera. De exemplu, cineva cunoscut sau cineva pe care doresti sa il/o cunosti, profilul acestuia/acesteia apare mai intai online apoi va puteti intalnii si offline.

Ideea este ca intre aceste functionalitati de genul “prietenii” se poate face publicitate, de exemplu, oferte sau informatii suplimentare. Inainte de asta, McDonalds foloseste, deoarece nu multi oameni folosesc aplicatia Piper aceasta este acum promovat ca o aplicatie de oferte . Ofertele sunt, prin urmare, vazute pe un ecran asemanator radarului.

piper-mcdonalds ibeacon

Cupoanele iBeacon – un mare success

Intr-un scurt interviu, managerul a spus ca in special prima campanie iBeacon pentru McNuggets si McChicken a fost un mare succes. Clientii au fost informati de catre personal si de diverse reclame chiar si in afara restaurantului si au profitat din plin de oferte.

In prezent a fost lansata o a doua campanie unde la McDonalds 25 de centi din fiecare ceasca de cafea vor fi donati activitatilor caritabile. Potrivit managerului, pentru aceasta entuziasmul este mai mic.

Aplicatia McDonalds cu tehnologia iBeacon?

Managerul si personalul sau o atitudine pozitiva referitoare la utilizarea de beaconi. Managerul sustine ca a fost destul de greu de explicat clientilor ca trebuie sa instaleze aplicatia Piper.

  ibeacon piper“Ar fi fost mult mai convenabil ca acesta sa ruleze prin propria noastra aplicatie McDonalds. Clientii deja isi  petrec timp pe smartphonuri deoarece acestia pot cumpara direct de pe acestea in restaurantul nostru”, spune managerul.

Avand in vedere succesul acestui pionierat al iBeacon, extinderea la alte locatii din SUA ar fi urmatoarea miscare logica. Potrivit sediului central nu exista planuri pe termen scurt pentru asta. Ramane in SUA deocamdata, iar acest proiect va continua cu aplicatia Piper.

iBeacon – succes, insa cu loc pentru imbunatatiri

Personal am realizat ca aplicatia Piper functioneaza bine dupa instalare. Imediat cum am intrat am primit doua cupoane si le-am putut folosii la casierie fara probleme. Acest lucru este diferit fata de experienta mea cu cupoane Foursquare pentru care primeam mereu priviri suspicioase.

In ciuda succesului campaniei iBeacon, totusi cred ca cel mai mare obstacol pentru a utiliza aplicatia Piper este neclaritatea fata de client si, prin urmare, nu este la fel de buna precum va doriti. Mai mult decat atat, aceasta aplicatie nu se axeaza pe cupoane, ci pe adaugarea de prieteni in aplicatie (despre care am partea mea de indoieli), ceea ce face totul chiar mai confuz atunci cand descarci o aplicatie cu o descriere diferita fata de cea la care te asteptai.

Daca functionalitatea arfi fost introdusa direct in aplicatia McDonalds aceasta ar fi devenit un exemplu de succes al utilizarii de beaconi. In ciuda acestor defecte este bun sa vedem ca o campanie cu ibeacon a avut succes printre clienti si pentru personal a fost ceva foarte motivand sa treca prin asta.ibeaconSursa: http://blog.mobstac.com/

Share

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.