Noua tehnologie iBeacon a starnit un interes extraordinar, dar asupra ei planeaza cateva conceptii negative. In toata frenezia legata de iBeacon exista o mare ambiguitate cu privire la modul in care funcționează beaconul, la limitările acestuia, probleme legate de securitate, etc. Unii cred ca aceasta baliza “trimite oferte in-store, bazate pe localizarea cumparatorilor”. Este o conceptie gresita. Beaconii nu trimit notificari pe telefoanele clientilor; aplicatiile descarcate in smartphone-urile lor fac acest lucru. Beaconii nu pot face nimic de la sine; ei pot lucra doar in tandem cu o aplicatie dedicata.
Cum functioneaza beaconul ?
Beaconul trimite un identificator unic catre o aplicatie (asemanator cu un punct de reper geografic), pentru a spune aplicatiei ca intra in aria sa de emitere. Apoi aplicatia poate trimite utilizatorului o notificare, poate declansa mesaje sau poate efectua o actiune.
De retinut: beaconul nu transmite conținut – transmite doar o localizare care poate permite unei aplicatii sa preia și sa transmita continut relevant.
Asadar primul pas in conceperea unei strategii beacon il reprezinta dezvoltarea unei aplicatii.
Cateva aspecte pe care trebuie sa le aveti in vedere cand construiti o aplicatie:
1) Fiti “captivant”, nu “enervant”:
Grija cea mai mare legata de beacon este ca poate incalca intimitatea. Aceasta este o preocupare indreptatita. Cand dezvoltati aplicația și stabiliti norme pentru ‘intervalul dintre mesaje“, asigurati-va ca exista un echilibru intre experienta utilizatorului și intimitate.
Relevanta contextuala este cheia. Prea multe notificari pot fi irelevante, iar o suprasarcina de mesaje poate determina consumatorul sa opreasca utilizarea aplicatiei, sau chiar sa o dezinstaleze !
Ati putea impinge selectiv o informatie relevanta (de ex o notificare despre o oferta pe o perioadă limitata), corespunzator preferintelor utilizatorului sau circumstantial. Utilizatorul va vedea astfel valoarea reala a aplicatiei.
2) Solicitati permisiunea de a accesa serviciile “Bluetooth” și “localizare”:
Aceste doua servicii sunt strict necesare pentru a interacționa cu beaconi. Daca lansati o noua aplicatie, cel mai bine este ca aceasta sa ceara permisiunea cat mai tarziu posibil. Permiteti utilizatorilor sa vada ce oferte aveti, ceea ce se poate face, etc. Cereti permisiunea doar atunci cand utilizatorul este aproape de locatie.
3) Tineti cont de interferente:
Beaconii sunt emitatoare de semnal radio, iar semnalele radio pot fi absorbite prin diverse medii, inclusiv apa si aer. Iata cativa factori care duc la probleme de interferenta cu semnalul beaconilor:
a) Spectrul Bluetooth LE este in aceeasi banda de spectru ca Wi-Fi
b) Calitatea semnalului Bluetooth variaza foarte mult in randul producatorilor de hardware de beaconi
c) Semnalele beaconilor sunt afectate de temperatura, de puterea dispozitivelor, precum si de intervalele de interogare (care pot varia de la o difuzare alta)
Aplicatia are nevoie sa estimeze distanta pana la beaconi. Astfel, aplicatia trebuie sa fie proiectata in asa fel incat sa poata face cele mai corecte estimari, avand in vedere variabilele mentionate mai sus.
De retinut : Spectrul Bluetooth LE este in aceeasi banda de spectru ca Wi-Fi !
4) Generati un script “Business Logic”:
Aplicatia va avea o lista cu toate balizele instalate, UUID-ul lor, numerele “minore” si “majore”, precum și amplasamentul lor. Când aplicatia este in apropierea unui beacon, ea va extrage un “business logic script”- o lista cu toti utilizatorii care sunt in apropierea acelui beacon. Scriptul filtreaza apoi aceste informatii pentru date private si interpreteaza ceea ce reprezinta “langa beacon”.
Aceasta nu este o sarcina usoara, avand in vedere ca deseori actualizarea evenimentelor nu se realizeaza. Este recomandabil ca “business logic” sa utilizeze o metoda bazata pe timp pentru a depista daca utilizatorul este inca acolo. De exemplu, in cazul in care un utilizator este inregistrat la baliza specificata intr-un interval scurt (5 minute) si nu se misca intr-o locatia diferita, utilizatorul este considerat ca activ la beaconul respectiv.
5) Referitor la aprobarea “App Store”:
Cateva recomandari:
a) Explicati în mod clar ceea ce face aplicatia, atat in descrierea publica cat si in reviews.
b) Adaugati un videoclip care demonstreaza utilizarea beaconilor in aplicatie si includeti linkul catre video in reviews.
c) Asigurati un cont demo și cateva UUID beaconilor in reviews, pentru a ajuta evaluatorii.
d) Din moment ce aplicatia va utiliza in background monitorizare de locatii, cuprindeti in descriere un disclaimer pentru utilizarea bateriei. Ceva de genul “Continuarea utilizarii GPS care ruleaza in fundal poate reduce durata de viata a bateriei” ..
Există sfaturi sau sugestii pe care le aveti din experienta proprie sau aveti in vedere construirea unei aplicatii? Ne-am bucura sa aflam impresiile Dvs. (sursa beaconstac.com)
Be First to Comment