Cred, in acest moment, ca putem fi toti de acord ca beaconii, ca o parte legitima de tehnologie, sunt aici pentru a ramane.
Am mentionat deja diverse aplicatii ale beaconilor, dar cele mai multe dintre exemplele mentionate anterior se axau pe securitate, cumparaturi si calatorii. Acum am decis sa discutam despre aplicabilitatea beaconilor intr-un domeniu de care multi oameni sunt pasionati – Sportul.
Sportul este unul dintre putinele lucruri care pot provoca o intreaga tara sau o regiune sa se reuneasca timp de cel putin o ora sau doua si nu ar fi gresit sa presupunem ca o astfel de experienta impartasita de un fan este cel mai bine savurata pe stadion, in euforia multimii, atunci cand echipa preferata inscrie.Totusi, desi stadioanele sunt probabil cel mai bun loc si mod de a te bucura de evenimentele sportive, inca exista o parte din fani care cred ca, din cauza “nebuniei” de pe stadioane, este preferabil sa urmareasca meciul la televizor.
In acest articol voi incerca sa abordez acest subiect si sa propun modalitati in care beaconii ar putea sa fie de un real ajutor. Deci sa incepem…
Prima functionalitate a beaconilor este ca biletul si numarul locului sunt transmise direct pe dispozitivele mobile prin beaconii din apropiere, care pot ghida suporterii catre locurile lor. Harti ale intregului stadion pot fi impartite fanilor in format digital, lucru care face tiparirea pliantelor inutila.Aceasta functionalitate este deja implementata de Major League Baseball in toate stadioanele lor, clubul facand astfel un mare pas pentru a fi in tendinte si, mai important, pentru imbunatatirea experientei fanilor.
Spectatorii pot beneficia de reluari instant si pot obtine o analiza instantanee cu ajutorul beaconilor. Beaconii ajuta fanii in gasirea mai multor puncte de interes (de exemplu chioscuri, grupuri sanitare etc), care imbunatatesc considerabil experienta de pe stadion. Suporterii pot sa opteze pentru echipa preferata dintre doua echipe concurente, pentru a primi actualizari frecvente si diverse informatii cu privire la starea jucatorilor din echipa favorita, precum si caracteristici speciale care sunt disponibile exclusiv pentru fani, cum ar fi implementarea unui sistem de punctaj – lucru care cel putin pana in prezent a fost considerat imposibil, avand in vedere numarul mare de fani care vin pe stadioane.
Acest sistem de punctaj incorporat cu ajutorul beaconilor functioneaza ca orice alt sistem in care fanii acumuleaza o cantitate predeterminata de puncte de fiecare data cand participa la un meci, astfel ca echipele si managerii lor pot decide modul cel mai potrivit pentru a-si recompensa fanii. Acest lucru este extrem de benefic pentru ca in aceasta era a consumului digital de divertisment astfel de sisteme de loializare asigura o prezenta constanta a fanilor pe stadioane si, in acest mod, prezenta pe stadion nu devine obsoleta in viitorul apropiat.
Asa cum am mentionat mai devreme, pana acum doar Major League Baseball a facut progrese semnificative in aplicarea tehnologiei beacon. Speram ca cele mentionate mai sus reprezinta dovezi suficiente pentru a sustine ca beaconii pot reprezenta o atractie uriasa si pentru orice alt sport.
Imaginati-va ca la intrarea intr-un stadion de cricket puteti primi tot felul de informatii (inclusiv, dar fara a se limita la statistici, detalii despre formatii, dispunearea echipei etc.) privind echipa favorita direct pe smartphone. Acelasi lucru este valabil pentru orice alt sport precum fotbalul, baschetul etc. Beaconii pot tine fanii conectati cu jucatorii lor preferati sau cu diverse profile sociale ale echipei si pot transmite reclame pentru articole promotionale cu echipa/jucatorul preferat, precum si toate reducerile si ofertele care le insotesc.
Implementarea de beaconi este deasemenea benefica deoarece introduce noutatea, ceea ce reprezinta un stimulent si pentru cei care nu sunt fani ai sportului sa ia parte la experienta de pe stadion. Asta inseamna mai multe bilete vandute, ceea ce duce la urmatorul meu punct, un citat dintr-un celebru film de baseball din anii `90 numit “Field of Dreams”, care spune: “Daca il construiesti, ei vor veni” (if you build it, they will come). In cazul de fata “il” se refera la tehnologia beacon si “ei” se refera la publicul care plateste sa vina pe stadion. Si totusi, lasand la o parte detaliile financiare, sportul a fost intotdeauna despre oameni – cei care joaca si cei care sunt pasionati – aici beaconii asigura o legatura stransa si o interactiune constanta intre cele doua, dovedindu-si inca o data versatilitatea.
Sursa: http://bfonics.com/
Be First to Comment