Integrarea tehnologiei Bluetooth 4.0 in aplicatii iBeacon pentru retail in perioada de sarbatori si Black Friday vor putea targeta si profila clientii, obiceiurile lor de cumparare si trimiterea de oferte potrivite atunci cand se vor afla in apropierea unui BEACON.
Avem oferte si avem potentiali clienti. Ce facem, iesim in fata magazinului si strigam la clienti oferta? Stiu deja cunoscuti care se gandesc ca ar putea sa faca asta si chiar cu ceva rezultate. Dar propunerea vine din lumea digitala si anume sa apelam la tehnologii noi si la inventivitate.
Un BEACON la intrarea in magazin ii poate aduce aminte clientului care trece prin fata lui ca are o oferta la produsul lui din wishlist.
Black Friday sau perioada Sarbatorilor de Craciun sunt cele doua momente ale anului care inregistreaza cele mai importante vanzari pentru comerciantii din toata lumea. Iar cumparatorii asteapta aceste momente pentru ca brandurile lor preferate sa anunte ofertele lor.
Anul acesta Black Friday deschide sezonul de cumparaturi pe 28 noiembrie 2014. Aceasta zi este aleasa in functie de a 4-a zi de joi a lunii noiembrie (27 noiembrie) cunoscuta ca fiind Ziua Recunostintei (Thanksgiving day).
iBeacon este mai mult decat o tehnologie, reprezinta strategia celor mai importanti jucatori din piata retail americana si va fi utilizata in evenimentele de shoping ale perioadei Black Friday 2014 si perioada de sarbatori ce ii urmeaza.
Avantajele sunt aceleasi pe care le poti da clientului in online:
Sa il ajuti sa ajunga la produsul cautat, sa ii oferi detalii si specificatii tehnice, sa ai pretul competitiv, sa comunici mereu cu bunavointa si aplecat catre nevoia clientului dar sa ii propui si oferte din zona lui de interes si sa-l fidelizezi.
Beneficiile tale ca si comerciant sunt imediate. Le vei vedea in cresterea traficului, generarea de vanzari si in fidelitatea clientilor.
Brandurile si magazinele apeleaza la tehnologii interesante si noi pentru a maximiza vanzarile in sezonul de cumparaturi dar si sa ofere experiente memorabile cumparatorilor.
Beneficii enorme vor inregistra brandurile din retailul american, mall-urile iar printre cei mai importanti Tesco, Macy, Apple Store, American Airlines sau Starbucks au investitit in implementarea catorva sute si mii de beaconuri in majoritatea locatiilor. Iar branduri ca Audi, Coca-Cola, MAGNUM au inteles ca trebuie sa le ofere clientilor o altfel de experienta, experienta pe care o numim retail-mobile-online. Clientul se foloseste de telefonul mobil la vizitele sale din magazine. De ce? Acolo in online gaseste detaliile de care are nevoie, pareri despre produs, recomandari. Iar pretul a fost mereu dinamic si competitiv in online.
Prin intermediul aplicatiilor branduite iBEACON clientii si vizitatorii magazinelor pot trai experienta din online si in offline pentru ca tehnologia iBEACON face acest lucru posibil.
Un alt beneficiu este RAPIDITATEA din online – cu care poti purta conversatii cu clientul tau, sa-i trimiti mesaje de intampinare si multumire. Sa-i urmaresti interesele si sa ADAPTEZI mesajul pentru nevoile lui.
Va imaginati un magazin GAZDA primitoare – care sa vorbeasca empatic si cunoscand istoricul tau ”Buna Maria – ai avut o experineta frumoasa cu laptopul cumparat de la noi? Sa nu uiti ca ai un voucher cadou de 120 de lei!”
Comerciantii pot folosi cu raspundere si intelepciune aceasta tehnologie care pana nu demult era considerata ”arma secreta a departamentelor de marketing”. Au nevoie de raspundere – pentru ca tehnologia iBEACON ne poate face viata mai usoara sau poate sa ne trimita mesaje prea dese, deranjante si netargetate. Cred ca ne dorim prima varianta si agentiile de publicitate au invatat ca o comunicare oficiala trimisa de mai mult de 2-3 ori pe saptamana pe o adresa de mail sau o reclama agresiva are efect invers, efect de agresiune fata de increderea acordata de client la abonare. Iar de obicei acest lucru este ireversibil, nu-l vei mai putea aduce inapoi pe clientul nemultumit, deci este mai bine sa previ prin beta teste in locatie, pana cand calibrezi aceste mici dispozitive cu aplicatia proprie ca sa ajungi la experinta pe care ti-o doresti.
Ex: Ce poti face cu Tesco groceries App
- Vezi ofertele speciale
- Cumperi din lista produselor favorite (pe care le cumperi des)
- Poti plati prin app
- Poti face modificari in lista de cumparaturi
- Cauti cel mai apropiat magazin Tesco
- Inspiratie si retele pentru lista ta de cumparaturi
- Cupoane, Vouchere si Card de fidelitate
Cum interactioneaza aceasta aplicatie cu Beaconurile instalate la Tesco?
- Telefonul mobil (bluetooth ON) te conduce cu ajutorul aplicatiei la raftul produsului pe care il cauti sau in apropierea lui.
- Cand treci pe langa un produs pe care il ai salvat in lista ta de cumparaturi – aplicatia iti poate trimite o oferta promotionala.
- In fata unui produs cautat poti primi detalii suplimentare si specificatii despre acel produs.
TESCO are aplicatia mea prefera, aplicatie care este integrata tehnologia iBEACON si care te ajuta sa iti faci lista de cumparaturi de acasa si te indruma in locatia magazinului sa gasesti AMPLASAREA produsele din lista si ofertele cele mai bune. Bluetooth Low Energy este tehnologia wireless pe care o gasim in majoritatea telefoanelor de generatie noua. Asa ca o experienta frumoasa pe care o poti avea intr-un magazin cu telefonul mobil setat pe serviciul de Bluetooth ON (activat) este de asteptat sa fie preluata de cati mai multi retailer.
Din pacate in Romania nu avem Tesco dar avem RETAIL. Asa ca asteptam o experinta similara si in Romania.
Be First to Comment