7 tendinte din retail care vor defini modul in care facem shopping in 2015

Analistii si-au consultat globurile de cristal si au identificat tendintele ce vor face valuri, vor redefini si conduce industria de retail si modul in care vom face face shopping in 2015.

Iata ce au prezis acestia:

1.Amazon.com isi vor infrunta competitorii – vor avea in sfarsit competitie

“In timp ce Amazon.com conduce clar shoppingul digital, ceilalti retaileri isi pun la punct business-ul digital, astfel incat cumparatorii sa nu se mai gandeaza la Amazon ca fiind prima optiune” scrie Wendy Liebmann, CEO WSL Strategic Retail in raportul sau “Trends from the Edge”. “Uriasii Walmart si Target, de exemplu, au facut cele mai dramatice imbunatatiri in experienta shoppingului online si al preturilor”, spune aceasta.

Sezonul sarbatorilor “au muncit din greu ca sa egaleze intensitatea preturilor de pe Amazon.com, viteza si creativitatea acestuia. Ambele au profitat de avantajul acordat clientilor de a comanda online si de a ridica produsul din magazin”.

banner-lady-shoppingMai mult de atat, Macy`s,Bloomingdale`s, Nordstron, Crate&Barrel si Costco isi imbunatatesc serviciile online, dar si experienta cumparatorilor. De asemenea, motivul care forteaza pe Amazon sa se mobilizeze si mai mult este Alibaba, cel mai mare retailer online din China ce isi face aparitia pe piata americana, spune Liebmann.

shopping on amazon

Acum nu sugerez ca Amazon si-a pierdut stralucirea, nici ca este pe cale sa dispara din peisaj“CEO Jeff Bezos. “Magazinul cu de toate” a schimbat asteptarile cumparatorilor din toate punctele de vedere. A redefinit servirea, selectia, comoditatea si valoarea experientei totale pentru 1 din 2 cumparatori americani ce cumpara de pe Amazon, potrivit studiului :”How America shops”.(Cum se fac cumparaturile in America)

“Pentru ultimii 20 de ani a avut lumea digitala doar pentru ei” spune aceasta, “insa astazi, acest lucru s-a schimbat”.

2.Retailerii vor profita de tendintele de sanatate si wellness

“Ceea ce a inceput ca o miscare marginala a catorva persoane interesate de alimente ecologice, yoga si cumparaturi la Whole Foods si Trader Joe s-a transformat intr-un trend national, condus de o circumscriptie larga al consumatorilor, indiferent de venit, etnie sau de sex”, a spus Liebmann.

Aceasta se traduce printr-o categorie de consumatori ce cauta alegeri sanatoase, alegeri bio, dincolo de categoria de sanatate traditionala, cum ar fi produsele alimentare, frumusete, casa, echipament sportiv si tehnologie .

“Asta creeaza oportunitati pentru o multime de branduri, categorii si retaileri”, a spus ea.wellness shopping

  1. Tehnologia iBeacon se va impune

Pe fondul accelerarii inovatiilor in tehnologia mobila in interiorul magazinelor, beaconii – senzori ce sunt incorporati in magazinele de retail si digitalizeaza puncte cum ar fi rafturi, raioane, semne si afisarea produselor – vor continua sa castige teren in urmatoarele 12 luni.

Asta datorita retailerilor ce cauta din ce in ce mai mult sa personalizeze experienta shoppingului in magazin, sa concureze cu cea a retailerilor online”, a declarat Ben Pivar, lider in retalil, America de Nord, pentru consultanta, tehnologie si outsourcing Capgemini in viziunea sa cu privire la tendintele de retail pentru 2015.

  1. Retailerii vor face mai mult uz de datele analitice despre consumatori

Retailerii vor utiliza shopper analytics in procesele de proiectare a magazinelor . “Retailerii vor pune un mare accent pe localizare – pentru gestionarea eficienta a stocurilor, pentru cresterea vanzarilor si pentru a-si imbunatatati marginea de profit prin crearea mixului de produse potrivit fiecarui magazin, adaptat cererii consumatorilor locali, tipului de magazin si preferintelor de produs”, spune Pivar. “Analizele avansate vor juca un rol critic si in proiectarea si dezvoltarea de noi produse, in deciziile de stabilire a preturilor initiale si in prognozarea cererii.”

ibeacon for shopping

  1. Cresterea tendintei de cumparare online ar putea determina inchiderea multor magazine

Cresterea comertului online poate duce la inchiderea magazinelor mici, dar si a unor magazine mai mari. De exemplu, ” American Eagle intentionează sa inchida150 de sucursale, in timp ce Abercrombie & Fitch se asteapta sa inchida 60 in fiecare an pentru urmatorii cativa ani”, potrivit Bloomberg Intelligence 2015 for the Retail Industry – http://www.bloomberg.com/professional/news-research/intelligence/

6. Retailerii vor atrage consumatorii prin mancare

Cum cumparaturile on-line sunt in crestere, retailerii trebuie sa gaseasca noi motive pentru a atrage cumparatorii in magazine. Din ce in ce mai multi retaileri recunosc ca cel mai bun mod catre inima unui cumparator este prin stomacul sau.

Cateva exemple: Macy`s Herald Square, emblema Macy in New York City, isi extinde oferta de alimentatie de la un restaurant italian full-service Stella 34 Trattoria la mai multe Starbucks , noteaza Liebmann. Intre timp, Urban Outfitters a adaugat restaurante in magazinele sale din Manhattan si Brooklyn, iar Uniqlo a adaugat un Starbucks in magazinul lor emblema de pe Fifth Avenue.

  1. Vanzarile de imbracaminte vor creste doar usor – cu o singura exceptie notabila

Vanzarile de imbracaminte ar putea creste in 2015, insa lipsa unui trend major in moda va impiedica o crestere substantiala a vanzarilor, prezice Bloomberg Intelligence .

Cu toate acestea, “cresterea preferintelor consumatorilor pentru stilul atletic, bazat pe performanta, a accelerat vanzarile si marjele de profit la retaileri cum ar fi Under Armour.”

the-future-of-the-luxury-shopping-experience-62-638Sursa: www.forbes.com

Share

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.